Studia
Ocenění
Sbírky
a další soukromé sbírky (Velvyslanectví Nizozemského království v Praze, dříve také Velvyslanectví Švédska, Velvyslanectví Mexika, Velvyslanectví Lucemburského velkovévodství a Velvyslanectví Švýcarské konfederace v Praze)
Prof. Dr. Ivo Pondělíček, CSc.:
„Z šesti skleněných artefaktů paní Blanky Adensamové, jež jsem měl možnost vidět, výrazně pět představuje dobytí pomyslného vrcholu; v jistém smyslu působí jako sen, obvykle nás unášející až za samu vertikalitu.
(…) V modelu vertikality vidí pak [psychoanalýza] něco vznešenějšího a pro ni i méně banálního, totiž vzestup – „vzestupnou psychiku“ u pozorovatele snícího a rozjímajícího, neboť on sní a rozjímá tím, co ho pozvedá.“
Jiří Kotalík, ředitel Národní galerie:
"Blanka Adensamová patří ke generaci, která posledním časem překvapuje svébytným rozvíjením umění skla; její práce se nezaměnitelným podílem uplatňuje mezi všemi, kdož dnes s úspěchem navazují na bohatou tradici a v opoře o dílo svých bezprostředních předchůdců dokládají působivou míru technické invence a osobního vidění.
Královna Skla
"Tvrdí o sobě, že je těžká romantička. Těžké je však především sklo, s nímž pracuje, ale i techniky, jež používá. Přesto práce Blanky Adensamové působí lehce. Dokáže totiž zázrak: zachytit v prchavém okamžiku proměnu žhoucí skleněné hmoty v křišťálový led."
Pocta pro Královnu
Přes třicet let se Blanka Adensamová dotýká českého skla, jeho tajemství a krásy.
Otročina zakletá do skla
Dvě tuny materiálu ročně přenese svýma rukama křehká výtvarnice lyrických soch ze skla Blanka Adensamová. Je to práce nejen fyzicky nesmírně namáhává, ale také technologicky náročná.
Lyrik ve světě průzračného skla
Její díla obletěla celý svět. Přese všechen uspěch zůstala dnes umělecká sklářka Blanka Adensamová skromnou paní s romantickým hlubokým pohledem.
Sklářské řemeslo je spolehlivým východiskem tvorby Blanky Adensamové. Seznámila se s jeho principy zejména na uměleckoprůmyslové sklářské škole v Železném Brodě